Veckans tispsrunda slutade i....en grumlig vattenpöl....

Ja hujeda mig ja.
Morgonen startade bra, sovmorgon till nio, fick t.o.m väcka lilleman! Yes! Men sen gick det mest på tok alltihop...
V har haft en svart prick på randen där ögonfransarna växer under ögat i en vecka ungefär. Jag har trott att det är lite ludd och har väl pillat lite på den men inte fått bort den och inte tänkt så mycket mer på den. I morse tog vi tag i pricken och försökte få bort den. Christian o jag fick hålla fast sonen som gallskrek medan jag försökte dra bort pricken med en pincett... Det gick bara inte. Kollade in den noga och vi är rätt säkra på att det är en fästing.... C ringde 1177 och de sa till oss att vänta till i morgon o ringa Väven. Uch, jag var genomsvett och Vilhelm jätteledsen... "Jag vill ha kvar min prick mamma" skrek han om och om igen. Tror inte det gör ont, snarare gillade han inte att vi höll fast honom...

Svettiga åkte vi så iväg på tipsprommisen i Vrinnevi. Där väntade Vilhelms kompis Vidar och hans pappa och det vart en riktigt härlig promenad där ungarna busade runt och vi vuxna pratade om ditt o datt. På slutet fick barnen dock sitta i vagnarna för att vi skulle hinna i mål innan de stängde. V ville att jag skulle köra honom i alla vattenpölar, vilket jag oxå gjorde. I en av de sista skulle jag stanna till lite i pölen, för det tjatade han om att jag skulle. Tyvärr var han inte med på det alls. Jag stannade och ungen åkte rakt ner i vattenpölen.... Än värre: Med huvudet före!!!!! Jag sprang runt och fick upp honom och han gruglade det leriga vattnet och skrek.... Hu vad hemskt!!!! Av med dyblöt mössa och vantar. Han blev jätterädd stackarn och tittade på mig med arga och undrande ögon där han satt i pappas famn... "vad gör du mamma???" undrade han och ja, det gick rakt in i hjärtat..... UCH!!!! Jag torkade av hans blöta ansikte med pappersnäsdukar och fick honom att dricka vatten ur vattenflaskan för att få bort jordsmaken i munnen.... Uppe vid Tjalvestugan blev det sen MYCKET fika och snart var lilleman på g igen och busade med Vidar. Så det kan gå!!

Eftermiddagen blev dock lyckad, Vilhelm o jag badade och efter det fick jag vila i två timmar innan det var dags för kvällsbestyr och sedan god natt för V. Vi fixade i hans rum och bäddade sängen (på nytt!!) och nu ska vi försöka få honom att sova där inför bebisens ankomst. Tre i sängen räcker!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0